איך יוצרים חזון לארגון

ההבדל בין קניין למנהל קטגוריה
יולי 3, 2017
ראיון מצולם עם ביקו
מרץ 4, 2018

איך יוצרים חזון לארגון

 

             איך יוצרים חזון לארגון

אם תשאלו עובדים בארגון גדול , מה החזון של הארגון ?

תקבלו תשובות כמספר העובדים בחברה,

מחקרים רבים מציגים תוצאות: 96% מעובדי ארגון גדול אינם יודעים ואינם מודעים לחזון הארגון גם אלו המודעים לחזון הארגון , לא ידעו לענות על שאלה פשוטה, מה עשיתם היום למימוש החזון של הארגון בו אתה עובד ?

אתה מבלה את רוב זמנך בארגון  , מפרנס את משפחתך, ומתפתח מקצועית כמו גם מתבגר נפשית , צובר את ניסיון חייך במקצוע בו אתה עוסק, ובעיקר מקווה לשלב הנאה וסיפוק מהעבודה ,כל זה ללא תכלית, מטרה ומימוש החזון הקולקטיבי.

אם תשאלו את חברי הנהלת הארגון על קיומו של החזון, תמצאו את החזון במקרה הטוב בקלסר המאוחסן באחד מארכיוני הארגון, מעלה אבק ללא כל שימוש, סביר להניח שקלסר עם כותרת החזון נכתב ע"י חברת יעוץ כל שהיא שמתמחה מטעמה עם ניסיון קצר, הקליד תובנות משיחות עם עובדי הארגון למיניהם.

אז, איך בכל זאת יוצרים חזון אמיתי לארגון , כזה שגם העובדים ביחד עם ההנהלה שותפים לכל התהליך , מובילים את היום יום של הארגון למען מטרה אחת , קיום החזון שיוביל את החברה לעמידה ביעדים ,להצלחה ולמימוש החזון ?

כפי שנאמר , דרך אחת היא באמת לקחת חברת יעוץ , (בדרך כלל מהגדולות בתעשיית היעוץ), לתת לה להוביל את כל התהליך , חברת יעוץ זו תילמד את הארגון , תראיין עובדים מנהלים דירקטורים ואת הבעלים , ובסופו של דבר כנראה תכתוב את מה שהבעלים רוצה.(כי הוא המשלם).

זה יהיה "חזון ארון " – חוברת המצגת תכנס לארון האחסון וארון הקבורה, אבל הדירקטוריון ההנהלה והמנכ"ל בעיקר יכולים להגיד , יש חזון — תסתכלו בארון.

הדרך השונה והנכונה היא לרתום את הארגון לחזון דרך כל העובדים בכל המחלקות , כל אחד בתחומו ועיסוקו,

בדרך הזו נייצר שיח בין העובדים מכל קצות הארגון , ניתן להם במה להביע את דעתם ולשמוע דעות של אחרים , גם לצעוק,לבקר, לחלום ולהתלונן יכול להיות חלק מהתהליך ,(בתנאי שמנהלים אותו נכון).

אבל העובדים שותפים ועוברים את התהליך ביחד עם ההנהלה,

את כל התובנות שנתקבלו מקצוות החברה השונים , נרכז בהנהלה לנושא מרכזי בחזון ולתתי סעיפים שיהיו בסיס למטרות ,משימות ואבני דרך של כל אחת מהמחלקות,

נציג את הנושא המוביל בחזון לכל הארגון ונייצר מסמך אישי לכל אחד מהעובדים בכל מחלקה בנפרד,

איך עושים את כל התהליך לפרטיו ? איך רותמים את כל הארגון לחזון , איך דואגים שיום יום מדברים חזון , פועלים חזון , ומביאים תוצאות! (ואיך לא מתבלבלים ביניהם )

במאמר הבא נדון בנושא : מה בין מטרות ,יעדים , תקציב וחזון ואיך מג'נגלים ביניהם ?

חלקים במאמר זה נכתבו בלשון זכר אך הכוונה לכל המינים .

IsraelUSA